CAP pro školy
Pomáháme rozhodovat se informovaně a zodpovědně.
Spojte se s námi
• tel: 731 183 394
• proskoly@cap-plzen.cz
• Jiráskovo náměstí 31, 326 00 Plzeň

Hlavními cíli služby preventivního centra jsou předcházení vzniku a rozvoji rizikového chování u dětí, dospívajících a mladých dospělých. Podporujeme je v dobrém rozhodování vzhledem k jejich potřebám a možnostem, a v rozvoji schopnosti zdravě prosazovat své zájmy a potřeby v rámci rodiny, školy, vrstevnické skupiny a širší komunity. Společně hledáme zdroje k řešení obtížných situací a posilujeme silné stránky dětí, mladých lidí, rodin a pedagogů. Současně se zaměřujeme na posilování kompetencí pedagogů v oblasti primární prevence.

Okruh osob, kterým služby poskytujeme:
• běžné třídní kolektivy základních a středních škol
• třídní kolektivy ohrožené rizikovým chováním a jeho důsledky
• pedagogové, pedagogičtí pracovníci a další pracovníci školy
Poskytované služby pro školy
Pro bližší informace volejte na 731 183 394 nebo pište na proskoly@cap-plzen.cz.
Program zaměřený na prevenci rizikového chování
Program nabízí třídním kolektivům soustředěný čas, který jim pomůže orientovat se v tématu konkrétního rizikového chováním, sdílet své domněnky, obavy a zkušenosti. Cílem programu je pomoci škole předcházet rozvoji zvoleného typu RCH. Program se skládá ze vstupní konzultace se zapojeným učitelem*kou a zástupci ŠPP ve škole (60 min), 3 setkání zahrnující práci se třídou (3, 2, 2 vyučovací hodiny) a konzultaci s učitelem*kou (30 minut/setkání; konzultace probíhají telefonicky nebo osobně - způsob realizace konzultací a jejich časové rozvržení si volí učitel). Součástí programu je zpracování a předání zprávy obsahující mj. doporučení pro další práci se třídou v prevenci zvoleného typu RCH.
Závislosti
V tématu se žáci seznámí jak s fenoménem závislosti jako takovým, tak mají možnost hledat a popisovat funkční strategie pro překonávání náročných životních situací jinak, než užíváním látek či nadužíváním moderních komunikačních technologií. Mají příležitost zaměřit pozornost k vlastnímu prožívání. Setkání jsou tematizovaná buď na látkovou závislost (lze upřesnit: alkohol, tabák aj.) nebo nelátkovou závislost. Konkrétní zaměření volí pedagog v rámci vstupní schůzky.
Cena: 4.000,-/třída
Vztahy a sexualita
V tématu získávají žáci prostor a čas ke sdílení svých postojů, mapování zdrojů informací v rámci tématu a posuzování jejich relevantnosti, společné pojmenování rizik i výhod navazování vztahů v kyberprostoru, v neposlední řadě i představu o konkrétních formách antikoncepce.
Cena: 4.000,-/třída
Program zaměřený na podporu duševního zdraví „Na hlavu“
Program je určený žákům základních škol od 2. do 9. ročníku a je rozdělen do 4 okruhů (dle ročníků). Každý okruh se objednává samostatně. Programy na sebe tematicky navazují a každý z nich se dále hlouběji věnuje jednotlivým oblastem duševního zdraví, a to emoční gramotnosti, well-beingu v digitálním světě, zdravé komunikaci a vztahům a duševním onemocněním.
Cena: 4.000,-/třída

Programy všeobecné prevence
Program pro podporu bezpečného klimatu
Provází třídní/ho učitele/ku při práci na tvorbě bezpečném klimatu. Určen pro začínající třídní učitele/ky a pro TU, kteří hledají inspiraci k práci s klimatem třídy, k přípravě třídnických hodin. Důraz je kladen na formulaci a nástroje k dodržování komunikačně vztahových pravidel, na aktivity podporující sdílení prožitků v rámci kolektivu.
Program se skládá ze tří setkání (práce se třídou + konzultace s TU, v rozsahu 5, 4, 4 vyučovací hodiny) rozložených do jednoho pololetí školního roku a dvou workshopů pro zapojené učitele - před a po setkáních (6x45 min + 4x45 min). Program může být zahájen v září nebo v únoru.
Cena: 5.000,-/ třída
Program pro třídní učitele
Cílem programu je poskytnout třídní/m učiteli/ce podporu k nastavení zdravého fungování kolektivu, vztahově komunikačních pravidel, atmosféry sdílení a kooperace.
Program se skládá z jednodenního adaptačního programu pro třídu, konzultace s třídní/m učitelem/kou a semináře zaměřeného na realizaci třídnických hodin (4 x 45 min), návazná metodická podpora dle potřeby TU.
Program realizujeme pouze na začátku školního roku (září/říjen), objednávky přijímáme průběžně.
Cena: 4.000,-/třída
Program na závěr školního roku
Program realizujeme se třídami, jejichž pedagogové si přejí rozloučit se s žáky, uzavřít společně školní rok. Nejčastěji je připravován pro žáky 9. a 5. ročníků. Během programu společně reflektujeme uplynulá školní léta a pojmenováváme schopnosti a dovednosti, ze kterých mohou žáci čerpat v rámci dalšího vzdělávání. Rozsah programu je přizpůsoben potřebám školy (maximálně 6 v.h.), je realizován v červnu.
Cena: 3.500,- /třída

Programy selektivní prevence
Základní program SPP zaměřený na vztahy
Slouží k mapování vztahů v kolektivu, zjišťuje úroveň koheze a emoční atmosféry ve třídě.
Skládá se ze vstupní konzultace s třídní/m učitelem/kou a zástupci ŠPP ve škole (60 min), mapování ve třídě (4x45 min), jehož součástí je pozorování ve výuce, zpracování a předání zprávy spojené s konzultací s TU a zástupcem ŠPP, případě setkání s pedagogy věnované další práci se třídou.
Cena: 5.000,-/třída
Komplexní program SPP zaměřený na vztahy
Program je určen kolektivům, ve kterých jsou žáci neschopní či neochotní spolupracovat mezi sebou nebo s pedagogy a pro třídy čelící změně.
Cílem programu je na základě zmapování vtahů a emoční atmosféry ve třídě stanovit strategii k nastavení bezpečného klimatu a pomoci třídní/mu učiteli/ce a škole pracovat na jeho udržení.
Program zahrnuje vstupní konzultaci s třídní/m učitelem/kou a zástupci ŠPP ve škole (60 min), úvodní mapovací setkání se třídou (4x45 min), 3 až 4 následná setkání se třídou spojená s konzultacemi s TU (setkání 4x45 min, po domluvě lze dotaci setkání navýšit), zpracování a předání zprávy spojené s konzultací s TU a zástupcem ŠPP, případě setkání s pedagogy věnované další práci se třídou.
Cena: 8.000,-/třída
Komplexní program SPP zaměřený na rizikové chování
Program je určen pro třídy, kde se projevilo rizikové chování, nebo pro ty s menší odolností vůči rizikovému chování.
Cílem programu je na základě zjištění postojů žáků ke konkrétnímu rizikovému chování a míry zasažení kolektivu zastavit rozvoj daného RCH a pomoci škole se třídou dále efektivně pracovat na předcházení RCH.
Program zahrnuje vstupní konzultaci s třídní/m učitelem/kou a zástupci ŠPP ve škole (60 min), úvodní mapovací setkání se třídou a konzultace s TU (4x45 min), 3 následná setkání se třídou spojená s konzultacemi s TU (setkání 4x45 min), zpracování a předání zprávy spojené s konzultací s TU a zástupcem ŠPP, případě setkání s pedagogy věnované další práci se třídou.
Cena: 8.000,- /třída

Vzdělávání pro pedagogy
Bližší informace a přihlášení na www.kotva.cppt.cz nebo na telefonním čísle 602 258 086.

S kým u nás můžete spolupracovat?
Dosažené vzdělání
2014 – 20016 PVŠPS Praha, navazující magisterské studium jednooborové psychologie, Mgr.
2010 – 2013 Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, jednooborová psychologie, Bc.
Další vzdělávání
2024 – dosud Pokračovací kurz krizová intervence tváří v tvář Remedium Praha
2023 Základní krizová intervence Remedium Praha (56h)
2020 – 2022 Studium k výkonu specializovaných činností – školní metodik prevence CPPT, o.p.s. (260h)
2016 – 2019 Institut rodinné terapie Praha vzdělání v systemické rodinné terapii (500h)
Odborná praxe
2024 - dosud lektorka služby pro školy, CAP o. p. s., Plzeň
2023 - dosud školní psycholog, ZŠ Třemošná
2020 - 2023 oblastní metodik prevence, PPP Plzeň - sever
2016 - 2023 psycholog, PPP Plzeň - sever
Dosažené vzdělání
2004 - 2010 ZČU v Plzni, Fakulta pedagogická, magisterský obor učitelství pro SŠ: psychologie, výtvarná výchova, titul Mgr.
Další vzdělávání
2023 Semiramis, z. ú., Výcvik pro supervizory ve školství (266 h)
2022 Audendo, z. s., Diagnostika vztahů ve třídě (SORAD) (7 h)
E-clinic, z. ú., metodika SPARK Resilience - akreditované vzdělávání MŠMT (11 h)
2022 Pedagogicko-psychologická poradna Plzeň, Domácí násilí – metodika preventivního programu (4 h)
2021 E-clinic, z. ú., metodika Zipyho kamarádi – akreditované vzdělávání MŠMT (17 h)
metodika Jablíkovi kamarádi – akreditované vzdělávání MŠMT (17 h)
Liga otevřených mužů, z. s., Síla a Násilí v LOMu II (4 h)
2021 Centrum Ledovec - Pomocná škola
RECOVERY - služba zaměřená na zotavení - akreditované vzdělávání (8 h)
2021 E-clinic, z. ú.
základní kurz Zipyho kamarádi (8 h) a Jablíkovi kamarádi (8 h)
2020 EDUkační LABoratoř, z. s.
Letní škola formativního hodnocení (16 h)
2014 - 2016 Liberecký institut pro psychoterapii a psychosomatiku, o. p. s.
Dvouletý výcvik v profesních dovednostech pro pracovníky v pomáhajících profesích (220 h)
2015 Spolek Narativ
Kolaborativní praxe ve školách a jiných vzdělávacích kontextech, Šikana: Přestaňme mluvit o ní, začněme mluvit spolu (16 h)
2015 MŠMT ČR, odbor vzdělávání, oddělení prevence
Odborný seminář k oblasti primární prevence rizikového chování, Téma: Kdo, co a jak dělá v primární prevenci (role, kompetence a spolupráce jednotlivých poskytovatelů primární prevence)
2015 Audendo, o. s.
Diagnostika třídních kolektivů – oprávnění k využívání diagnostických nástrojů B-3 a B-4 (8 h)
2014 Národní ústav pro vzdělávání
Základní výcvikový kurz – první pomoc při školní šikaně a kyberšikaně (24 h)
2014 Český adiktologický institut
kurz Komunikace v adiktologie (11 h)
2013 CPPT, o. p. s.
Studium k výkonu specializovaných činností – školní metodik prevence (250 h)
2013 Národní ústav pro vzdělávání
vzdělávací program Standardy odborné způsobilosti poskytovatelů PPRCH – vzdělání pro poskytovatele (8 h)
2013 Gaudia Institut, s. r. o.
vzdělávací program Systemický přístup k práci s krizí (100 h)
2012 Magdaléna, o. p. s.
kurz Evropský preventivní projekt EU-Dap, program Unplugged (28 h)
2011 CPPT, o. p. s.
Sociální vyloučení (5 h)
2011 Vzdělávací institut Středočeského kraje
Netolismus, gambling, kyberšikana (8 h)
2007 - 2008 ZČU v Plzni, Fakulta pedagogická, program celoživotního vzdělávání
kvalifikační program celoživotního vzdělávání: Arteterapie
průběžně Účast na odborných konferencích (Konference primární prevence rizikového chování Praha, Konference primární prevence rizikového chování plzeňského kraje, Jihočeská konference primární prevence, AT konference v Plzeňském kraji a další)
od 2011 pod pravidelnou supervizí
Odborná praxe
od 2022 MŠMT, v organizačním řízení NPI
externí spolupracovnice: členka pracovní skupiny pro zpracování standardů odborné způsobilosti programů primární prevence rizikového
chování v oblasti školství
od 2021 CPPT, o. p. s. ve spolupráci s E-clinic institut, z. ú.
lektorka kurzů Zipyho a Jablíkovi kamarádi, od 2022 SPARK Resilience
od 2020 Asociace nestátních organizací APAS (do 2022 A. N. O.)
předsedkyně sekce primární prevence
od 2011 P-centrum, CPPT, o. p. s.
(od 2022 Preventivní centrum, od 2024 CAP pro školy)
lektorka programů primární prevence, koordinátorka vzdělávání, lektorka vzdělávání pedagogů, od 2019 vedoucí služby
od 2015 Mini-Plzeň 2015 město dětí, TRK, o. s.
pedagogické vedení, školení spolupracovníků
2009 - 2010 Soukromá základní umělecká škola Trnka, o.p.s., Plzeň
učitelka výtvarného oboru
2008 - 2009 Dům dětí a mládeže Kamarád Třemošná, příspěvková organizace
vedoucí pedagog volného času
2005 Dům dětí a mládeže Radovánek Kaznějov
pedagog volného času
průběžně Aktivní účast na odborných konferencích (např. Konference primární prevence Plzeňského kraje, Konference primární prevence v Praze, Jihočeská konference primární prevence, AT konference v Plzni)
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
Dosažené vzdělání
2024 – dosud Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, bakalářský obor Sociální pedagogika se specializací Prevence sociálně patologických jevů
2020 – 2023 VOŠZ A SZŠ Plzeň, obor sociální práce a sociální pedagogika, zakončeno absolutoriem, neakadem. titul DiS.
Další vzdělávání
2024 Základní krizová intervence v kontextu sociálních služeb (56 hodin), Remedium Praha
2023 – 2024 Úvod do prevence založené na důkazech (40 hodin), Klinika adiktologie, I. Lékařská fakulta, Univerzita Karlova a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze
2023 Společně k lepší škole (21 hodin), Člověk v tísni
2022 – 2023 Pedagogika volného času, NPI ČR
Odborná praxe
2023 – dosud Centrum adiktologické prevence, o.p.s., Lektorka primární prevence,
2022 – 2023 Člověk v tísni, Lektorka adaptační skupiny, Integrační centrum pro uprchlíky,
2022 MÚSS Plzeň, Pracovnice v sociálních službách,
2021 Tady a Teď, o.p.s, Pracovnice v krizovém centru pro osoby bez přístřeší,
2020 - 2022 TOTEM Plzeň, Dobrovolník
2017 Charita Strakonice, Pečovatelka/osobní asistentka
Dosažené vzdělání
2017 – 2021 Gymnázium Sokolov, maturita
2021 – 2024 Západočeská univerzita v Plzni – Pedagogická fakulta, obor speciální pedagogika, titul Bc.
Kurzy a výcviky
2024 - Úvod do prevence založené na důkazech (40 hodin)
Odborná praxe
2024 – dosud – Lektorka primární prevence, Centrum adiktologické prevence, o.p.s
2024 – Doučování – Základní škola Chrást
2023 – 2024 – Asistent pedagoga – Masarykova základní škola, Plzeň
2023 – Vychovatel – Výchovný ústav, středisko výchovné péče Klíčov a střední škola, Praha
2023 – Dobrovolník – Mentoring - Tady a teď, Plzeň
2023 – Logopedie – FN Plzeň
2022 – Sociální pracovník – Motýl z.ú. a Rodinné centrum Vlnka, Plzeň
2021 – 2022 Dobrovolník – Motýl z.ú. a Rodinné centrum Vlnka, Plzeň
Projekt byl realizován za finanční podpory statutárního města Plzeň, Krajského úřadu Plzeňského kraje, Úřadu vlády České republiky, Ministerstva práce a sociálních věcí ČR a za využití vlastních zdrojů.


