
vzdělávání propedagogytřídní učiteleškolní metodiky prevencerodiče
Tercast o prevenci 4
Role metidika prevence.
Co se dozvíte?
• co všechno vlastně dělá školní metodik prevence
• komu a kdy může být metodik oporou
• proč se vyplatí vést si deník metodika
• co obnáší specializační kurz a proč stojí za to se do něj pustit
Zjistíte, že práce metodika prevence je víc než jen povolání – je to prostor pro tvořivost, spolupráci a podporu zdravého klimatu školy.
Odkaz na Příručku pro tvorbu zdravého a bezpečného klimatu školy, kterou v rozhovoru zmiňujeme, najdete zde: https://www.prevence-plzenskykraj.cz/media...
Pojďte námi zase zakotvit v primární prevenci! 🙂⚓
Tercast o prevenci 3
Třídnické hodiny.
Co se dozvíte tentokrát?
• proč má smysl třídnické hodiny zařazovat
• jak je vést, aby byly opravdu funkční
• proč jsou důležitá pravidla ve třídě a jak s nimi pracovat
• tipy, jak třídnické hodiny vést jednoduše a smysluplně, aby byly pro děti i učitele přínosem
• jaké aktivity zařadit do běžných hodin, i když není času nazbyt
Pojďte s námi objevovat, jak může pravidelný prostor pro třídnické hodiny posílit klima a vztahy ve třídě. Pojďte námi zase zakotvit v primární prevenci! 🙂⚓
Druhá epizoda „Tercastu“ o prevenci je venku!
Tentokrát na téma bezpečné klima.
Co se v něm dozvíte?
• co to bezpečné klima vlastně je
• proč je to důležité
• jak to může ovlivnit výuku
• jak poznat, že ve škole a ve třídě máme bezpečné klima
• kde vzít čas se vlastně věnovat prevenci a klimatu ve třídě
Pojďte námi zase zakotvit v primární prevenci! 🙂⚓
Poslouchat můžete také na Spotify!
Poslechněte si první epizodu našeho zbrusu nového podcastu - „Tercastu o prevenci“!
V úvodní epizodě podcastu se věnujeme přestavení našeho konceptu a uvedení
do tématu primární prevence.
A co se dozvíte?
• jaké jsou druhy primární prevence
• co je vlastně rizikové chování
• školní klima a kdo ho ovlivňuje
• proč nestačí jen „spravovat děti“?
• jaký vliv má učitel na PP
Pojďte námi zakotvit v primární prevenci! 🙂⚓
Poslouchat můžete také na Spotify!
„Tercast“ pro vás připravují a moderují Terka a Terka - obě zkušené odbornice z týmu CAP pro školy.
Mgr. Tereza Hanusová je vedoucí služby CAP pro školy a školní psycholožka, vystudovala psychologii a účastní se pokročilých výcviků v krizové intervenci, rodinné terapii i školní prevenci.
Bc. Tereza Horvátová je lektorkou primární prevence, absolventkou speciální pedagogiky, a pravidelně se vzdělává v oblasti prevence založené na důkazech.
CAP pro školy je odborná služba primární prevence, která pomáhá žákům, pedagogům
i rodičům řešit rizikové chování a posilovat duševní zdraví ve školním prostředí.
Projekt byl realizován za finanční podpory statutárního města Plzeň, Krajského úřadu Plzeňského kraje, Úřadu vlády České republiky, Ministerstva práce a sociálních věcí ČR a za využití vlastních zdrojů.


