CAP pro školy
Pomáháme rozhodovat se informovaně a zodpovědně.
Spojte se s námi
• tel: 731 183 394
• proskoly@cap-plzen.cz
• Jiráskovo náměstí 31, 326 00 Plzeň

Hlavními cíli služby preventivního centra jsou předcházení vzniku a rozvoji rizikového chování u dětí, dospívajících a mladých dospělých. Podporujeme je v dobrém rozhodování vzhledem k jejich potřebám a možnostem, a v rozvoji schopnosti zdravě prosazovat své zájmy a potřeby v rámci rodiny, školy, vrstevnické skupiny a širší komunity. Společně hledáme zdroje k řešení obtížných situací a posilujeme silné stránky dětí, mladých lidí, rodin a pedagogů. Současně se zaměřujeme na posilování kompetencí pedagogů v oblasti primární prevence.

Okruh osob, kterým služby poskytujeme:
• běžné třídní kolektivy základních a středních škol
• třídní kolektivy ohrožené rizikovým chováním a jeho důsledky
• pedagogové, pedagogičtí pracovníci a další pracovníci školy
Poskytované služby pro školy
Pro bližší informace volejte na 731 183 394 nebo pište na proskoly@cap-plzen.cz.
Program zaměřený na prevenci rizikového chování
Program nabízí třídním kolektivům soustředěný čas, který jim pomůže orientovat se v tématu konkrétního rizikového chováním, sdílet své domněnky, obavy a zkušenosti. Cílem programu je pomoci škole předcházet rozvoji zvoleného typu RCH. Program se skládá ze vstupní konzultace se zapojeným učitelem*kou a zástupci ŠPP ve škole (60 min), 3 setkání zahrnující práci se třídou (3, 2, 2 vyučovací hodiny) a konzultaci s učitelem*kou (30 minut/setkání; konzultace probíhají telefonicky nebo osobně - způsob realizace konzultací a jejich časové rozvržení si volí učitel). Součástí programu je zpracování a předání zprávy obsahující mj. doporučení pro další práci se třídou v prevenci zvoleného typu RCH.
Závislosti
V tématu se žáci seznámí jak s fenoménem závislosti jako takovým, tak mají možnost hledat a popisovat funkční strategie pro překonávání náročných životních situací jinak, než užíváním látek či nadužíváním moderních komunikačních technologií. Mají příležitost zaměřit pozornost k vlastnímu prožívání. Setkání jsou tematizovaná buď na látkovou závislost (lze upřesnit: alkohol, tabák aj.) nebo nelátkovou závislost. Konkrétní zaměření volí pedagog v rámci vstupní schůzky.
Cena: 4.000,-/třída
Vztahy a sexualita
V tématu získávají žáci prostor a čas ke sdílení svých postojů, mapování zdrojů informací v rámci tématu a posuzování jejich relevantnosti, společné pojmenování rizik i výhod navazování vztahů v kyberprostoru, v neposlední řadě i představu o konkrétních formách antikoncepce.
Cena: 4.000,-/třída
Program zaměřený na podporu duševního zdraví „Na hlavu“
Program je určený žákům základních škol od 2. do 9. ročníku a je rozdělen do 4 okruhů (dle ročníků). Každý okruh se objednává samostatně. Programy na sebe tematicky navazují a každý z nich se dále hlouběji věnuje jednotlivým oblastem duševního zdraví, a to emoční gramotnosti, well-beingu v digitálním světě, zdravé komunikaci a vztahům a duševním onemocněním.
Cena: 4.000,-/třída

Programy všeobecné prevence
Program pro podporu bezpečného klimatu
Provází třídní/ho učitele/ku při práci na tvorbě bezpečném klimatu. Určen pro začínající třídní učitele/ky a pro TU, kteří hledají inspiraci k práci s klimatem třídy, k přípravě třídnických hodin. Důraz je kladen na formulaci a nástroje k dodržování komunikačně vztahových pravidel, na aktivity podporující sdílení prožitků v rámci kolektivu.
Program se skládá ze tří setkání (práce se třídou + konzultace s TU, v rozsahu 5, 4, 4 vyučovací hodiny) rozložených do jednoho pololetí školního roku a dvou workshopů pro zapojené učitele - před a po setkáních (6x45 min + 4x45 min). Program může být zahájen v září nebo v únoru.
Cena: 5.000,-/ třída
Program pro třídní učitele
Cílem programu je poskytnout třídní/m učiteli/ce podporu k nastavení zdravého fungování kolektivu, vztahově komunikačních pravidel, atmosféry sdílení a kooperace.
Program se skládá z jednodenního adaptačního programu pro třídu, konzultace s třídní/m učitelem/kou a semináře zaměřeného na realizaci třídnických hodin (4 x 45 min), návazná metodická podpora dle potřeby TU.
Program realizujeme pouze na začátku školního roku (září/říjen), objednávky přijímáme průběžně.
Cena: 4.000,-/třída
Program na závěr školního roku
Program realizujeme se třídami, jejichž pedagogové si přejí rozloučit se s žáky, uzavřít společně školní rok. Nejčastěji je připravován pro žáky 9. a 5. ročníků. Během programu společně reflektujeme uplynulá školní léta a pojmenováváme schopnosti a dovednosti, ze kterých mohou žáci čerpat v rámci dalšího vzdělávání. Rozsah programu je přizpůsoben potřebám školy (maximálně 6 v.h.), je realizován v červnu.
Cena: 3.500,- /třída

Programy selektivní prevence
Základní program SPP zaměřený na vztahy
Slouží k mapování vztahů v kolektivu, zjišťuje úroveň koheze a emoční atmosféry ve třídě.
Skládá se ze vstupní konzultace s třídní/m učitelem/kou a zástupci ŠPP ve škole (60 min), mapování ve třídě (4x45 min), jehož součástí je pozorování ve výuce, zpracování a předání zprávy spojené s konzultací s TU a zástupcem ŠPP, případě setkání s pedagogy věnované další práci se třídou.
Cena: 5.000,-/třída
Komplexní program SPP zaměřený na vztahy
Program je určen kolektivům, ve kterých jsou žáci neschopní či neochotní spolupracovat mezi sebou nebo s pedagogy a pro třídy čelící změně.
Cílem programu je na základě zmapování vtahů a emoční atmosféry ve třídě stanovit strategii k nastavení bezpečného klimatu a pomoci třídní/mu učiteli/ce a škole pracovat na jeho udržení.
Program zahrnuje vstupní konzultaci s třídní/m učitelem/kou a zástupci ŠPP ve škole (60 min), úvodní mapovací setkání se třídou (4x45 min), 3 až 4 následná setkání se třídou spojená s konzultacemi s TU (setkání 4x45 min, po domluvě lze dotaci setkání navýšit), zpracování a předání zprávy spojené s konzultací s TU a zástupcem ŠPP, případě setkání s pedagogy věnované další práci se třídou.
Cena: 8.000,-/třída
Komplexní program SPP zaměřený na rizikové chování
Program je určen pro třídy, kde se projevilo rizikové chování, nebo pro ty s menší odolností vůči rizikovému chování.
Cílem programu je na základě zjištění postojů žáků ke konkrétnímu rizikovému chování a míry zasažení kolektivu zastavit rozvoj daného RCH a pomoci škole se třídou dále efektivně pracovat na předcházení RCH.
Program zahrnuje vstupní konzultaci s třídní/m učitelem/kou a zástupci ŠPP ve škole (60 min), úvodní mapovací setkání se třídou a konzultace s TU (4x45 min), 3 následná setkání se třídou spojená s konzultacemi s TU (setkání 4x45 min), zpracování a předání zprávy spojené s konzultací s TU a zástupcem ŠPP, případě setkání s pedagogy věnované další práci se třídou.
Cena: 8.000,- /třída

S kým u nás můžete spolupracovat?
VZDĚLÁNÍ
2014–2016 – PVŠPS Praha
Navazující magisterské studium jednooborové psychologie, titul Mgr.
2010–2013 – Pedagogická fakulta, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Jednooborová psychologie, titul Bc.
KURZY A VÝCVIKY
2024–dosud – Pokračovací kurz krizové intervence tváří v tvář (Remedium Praha)
2023 – Základní krizová intervence (Remedium Praha, 56 h)
2020–2022 – Studium k výkonu specializovaných činností – školní metodik prevence
(CPPT, o.p.s., 260 h)
2016–2019 – Institut rodinné terapie Praha
Vzdělání v systemické rodinné terapii (500 h)
PRAXE
2024–dosud – Lektorka služby pro školy
CAP, o.p.s., Plzeň
2023–dosud – Školní psycholog
ZŠ Třemošná
2020–2023 – Oblastní metodik prevence
PPP Plzeň-sever
2016–2023 – Psycholog
PPP Plzeň-sever
DOSÁŽENÉ VZDĚLÁNÍ
1996–2004 – Gymnázium Plasy
Maturita
2004–2010 – ZČU v Plzni, Fakulta pedagogická
Magisterský obor učitelství pro SŠ: psychologie, výtvarná výchova, titul Mgr.
DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ, VÝCVIKY A SEMINÁŘE
od 2023 – Výcvik pro supervizory ve školství (Semiramis, z. ú., 266 h)
2022 – Diagnostika vztahů ve třídě (SORAD, Audendo, z. s., 7 h)
– Metodika SPARK Resilience (E-clinic, z. ú., 11 h)
– Domácí násilí – metodika preventivního programu (PPP Plzeň, 4 h)
2021 – Metodika Zipyho kamarádi a Jablíkovi kamarádi (E-clinic, z. ú., 2×17 h)
– Síla a Násilí v LOMu II (Liga otevřených mužů, 4 h)
– RECOVERY – služba zaměřená na zotavení (Centrum Ledovec, 8 h)
– Základní kurz Zipyho kamarádi a Jablíkovi kamarádi (E-clinic, 2×8 h)
2020 – Letní škola formativního hodnocení (EDUkační LABoratoř, 16 h)
2014–2016 – Dvouletý výcvik pro pracovníky v pomáhajících profesích (Liberecký institut, 220 h)
2015 – Kolaborativní praxe ve školách (Spolek Narativ, 16 h)
– Odborný seminář MŠMT – primární prevence rizikového chování
– Diagnostika třídních kolektivů (Audendo, o. s., 8 h)
2014 – První pomoc při školní šikaně a kyberšikaně (NÚV, 24 h)
– Komunikace v adiktologii (Český adiktologický institut, 11 h)
2013 – Studium pro školní metodiky prevence (CPPT, 250 h)
– Standardy odborné způsobilosti poskytovatelů PPRCH (NÚV, 8 h)
– Systemický přístup k práci s krizí (Gaudia Institut, 100 h)
2012 – Program Unplugged – EU-Dap (Magdaléna, o. p. s., 28 h)
2011 – Sociální vyloučení (CPPT, 5 h)
– Netolismus, gambling, kyberšikana (VISK, 8 h)
2007–2008 – Arteterapie – kvalifikační program celoživotního vzdělávání (ZČU, FPE)
Průběžně – Aktivní účast na odborných konferencích (např. prevence rizikového chování v Plzni, Praze, Jihočeském kraji, AT konference)
Od 2011 – Pod pravidelnou supervizí
ODBORNÁ PRAXE
od 2022 – MŠMT (NPI)
Externí spolupracovnice, členka pracovní skupiny pro tvorbu standardů odborné způsobilosti v oblasti školství
od 2021 – CPPT ve spolupráci s E-clinic institut, z. ú.
Lektorka kurzů: Zipyho kamarádi, Jablíkovi kamarádi, od 2022 SPARK Resilience
od 2020 – Asociace nestátních organizací APAS (dříve A. N. O.)
Předsedkyně sekce primární prevence
od 2011 – P-centrum, CPPT (od 2022 Preventivní centrum, od 2024 CAP pro školy)
Lektorka primární prevence, koordinátorka vzdělávání, lektorka pedagogů, od 2019 vedoucí služby
od 2015 – Mini-Plzeň 2015 město dětí, TRK, o. s.
Pedagogické vedení, školení spolupracovníků
2009–2010 – Soukromá ZUŠ Trnka, Plzeň
Učitelka výtvarného oboru
2008–2009 – DDM Kamarád Třemošná
Vedoucí pedagog volného času
2005 – DDM Radovánek Kaznějov
Pedagog volného času
Průběžně – Aktivní účast na odborných konferencích (např. Konference primární prevence Plzeňského kraje, Praha, Jihočeský kraj, AT konference v Plzni)
VZDĚLÁNÍ
2024–dosud – Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci
Bakalářský obor: Sociální pedagogika se specializací na prevenci sociálně patologických jevů
2020–2023 – VOŠZ a SZŠ Plzeň
Sociální práce a sociální pedagogika, absolutorium, titul DiS.
KURZY A VÝCVIKY
2024 – Základní krizová intervence v kontextu sociálních služeb (Remedium Praha, 56 h)
2023–2024 – Úvod do prevence založené na důkazech
(Klinika adiktologie, 1. LF UK a VFN Praha, 40 h)
2023 – Společně k lepší škole (Člověk v tísni, 21 h)
2022–2023 – Pedagogika volného času (NPI ČR)
PRAXE
2023–dosud – Lektorka primární prevence
Centrum adiktologické prevence, o.p.s.
2022–2023 – Lektorka adaptační skupiny
Integrační centrum pro uprchlíky, Člověk v tísni
2022 – Pracovnice v sociálních službách
Městský ústav sociálních služeb Plzeň
2021 – Pracovnice v krizovém centru pro osoby bez přístřeší
Tady a Teď, o.p.s.
2020–2022 – Dobrovolnice
TOTEM Plzeň
2017 – Pečovatelka / osobní asistentka
Charita Strakonice
VZDĚLÁNÍ
2017–2021 – Gymnázium Sokolov
Maturita
2021–2024 – Západočeská univerzita v Plzni, Pedagogická fakulta
Speciální pedagogika, titul Bc.
KURZY A VÝCVIKY
2024 – Úvod do prevence založené na důkazech (40 h)
PRAXE
2024–dosud – Lektorka primární prevence
Centrum adiktologické prevence, o.p.s.
2024 – Doučování
Základní škola Chrást
2023–2024 – Asistentka pedagoga
Masarykova základní škola, Plzeň
2023 – Vychovatelka
Výchovný ústav, středisko výchovné péče Klíčov a střední škola, Praha
2023 – Dobrovolnice (Mentoring)
Tady a Teď, Plzeň
2023 – Praxe v logopedii
FN Plzeň
2022 – Sociální pracovnice
Motýl z.ú. a Rodinné centrum Vlnka, Plzeň
2021–2022 – Dobrovolnice
Motýl z.ú. a Rodinné centrum Vlnka, Plzeň
Projekt byl realizován za finanční podpory statutárního města Plzeň, Krajského úřadu Plzeňského kraje, Úřadu vlády České republiky, Ministerstva práce a sociálních věcí ČR a za využití vlastních zdrojů.


